مسابقات فریزبی آقایان کشور در ساری

مسابقات فریزبی آقایان کشور در ساری

مسابقات فریزبی آقایان کشور در ساری با قهرمانی هرمزگان

دومین دوره لیگ ملی دیسک طلایی فریزبی با معرفی تیم‌های برتر به میزبانی ساری در بخش میدانی آقایان پایان یافت.

به گزارش روابط عمومی انجمن فریزبی، در مراسم اختتامیه این رویداد ملی که بعد از ظهر جمعه 12 اسفند 401 در تالار اجتماعات مجتمع فرهنگی رفاهی پردیس ناجا برگزار شد، رئیس سازمان ورزش های تفریحی و رقابتی فدراسیون ورزش های همگانی با قدردانی از برگزار کنندگان این مراسم اظهار داشت: لیگ دیسک طلایی حاصل شش ماه فعالیت ورزشی است که در سه مرحله به صورت شهرستانی، استانی و کشوری برگزار شد.

علیرضا مهدوی افزود: یکی از برنامه های سازمان تفریحی و رقابتی فدراسیون ورزشهای همگانی توسعه رشته های ورزشی از جمله فریزبی است و در این راه نیز حمایت های لازم انجام می شود.

وی به برگزاری آخرین مرحله لیگ ملی دیسک طلایی در سال 401 اشاره و بیان کرد: این دوره از رقابت ها نیز 24 تا 26 اسفندماه امسال در بخش آلتیمیت به میزبانی گرگان و ورزشکاران سراسر کشور برگزار می شود.

علی ذاکریان رئیس انجمن فریزبی ایران نیز اظهار داشت: انجمن فریزبی در سال 401 تلاش زیادی کرد یک گام در اجرای برنامه های ورزشی پیشگام باشد و در پی آن سه رویداد ملی فریزبی به میزبانی استانهای مازندران، کرمان و هرمزگان ویژه خانم‌ها و آقایان برگزار شد که رویداد چهارم نیز هفته آینده به میزبانی استان گلستان برگزار می‌شود.

ذاکریان با قدردانی از همراهی روهام ابوطالبی رئیس هیئت و فرتاش مسئول کمیته فریزبی ورزش های همگانی استان مازندران و سایر دست اندرکاران در میزبانی مسابقات ملی فریزبی گفت: این رویداد با بالاترین کیفیت برگزار شد.

این عضو هیئت علمی دانشگاه گفت: رشته ورزشی فریزبی به عنوان یک ورزش مهیج و کم هزینه می تواند بیش از پیش در سبد ورزش خانواده ها قرار بگیرد و امیدواریم روز به روز شاهد توسعه آن در جامعه باشیم.

ذاکریان بیان کرد: اعضای تیم ملی فریزبی در پی برگزاری رویدادهای ملی لیگ ملی دیسک طلایی انتخاب شده و به زودی تیم ملی بانوان و آقایان فریزبی برای حضور در رقابت‌های بین المللی تشکیل می شود.

تاکید بر توجه به توسعه ورزش فریزبی در استان‌ها

روهام ابوطالبی رئیس هیئت ورزش های همگانی استان مازندران نیز اظهار داشت: ورزش فریزبی یکی از ورزش‌هایی است که در آن روحیه پهلوانی حاکم است، در دومین دوره لیگ ملی دیسک طلایی فریزبی این مهم به خوبی ثابت شد.

نتایج مسابقات

بر اساس این گزارش ، نتایج دومین دوره لیگ ملی فریزبی با عنوان دیسک طلایی که با حضور 60 ورزشکار و مربی آقا به میزبانی استان مازندران و شهرساری از دهم تا 12 اسفند ماه در ساری برگزار شد به شرح زیر است:

  • آیتم حداکثر زمان پرواز
  1. نفر اول امیر حسین کیانی از فارس با 9.95 ثانیه
  2. نفردوم محمد مرادزاده خوزستان 9.27
  3. نفر سوم میلاد حیاتی بوشهر 8.80
  • آیتم دقت
  1. نفر اول: حامد دهقانی سیاهکی استان هرمزگان با 14 گل از 28 پرتاب
  2. نفر دوم: امیر علی محمودی تهران 12 گل
  3. نفر سوم: محمد رئیسی از مازمازندران الف با 11 گل
  • آیتم مسافت
  1. نفر اول :علیرضا ذاکریان از تهران با 78.38 متر
  2. نفر دوم: سهیل تیموری از مازندران الف 72.05 متر
  3. نفر سوم: محمد دارش از خوزستان با پرتاب 69.60 به عنوان نفر سوم

رکورد ها

در بخش حداکثر زمان پرواز پیش از این رکورد ثبت شده قبلاً 9.28 ثانیه بود که در این رقابت ها به 9095 ارتقا یافت.

در بخش دقت پیش از این رکورد 13 گل بود که در مسابقات امسال با 14 گل ثبت شد.

در بخش مسافت سال گذشته رکورد 75 متر بود که امسال به 78.38 متر رسید.

در بخش تیمی دومین دوره لیگ دیسک طلایی آقایان در بخش میدانی استان های هرمزگان، مازندران و فارس به ترتیب مقام اول تا سوم را کسب کردند.

همچنین تیم اخلاق این دوره از رقابت ها استان آذربایجان غربی انتخاب شد.

modir_frisbee
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *