سبک های فریزبی

Ultimate frisbee 1600x900 1 -

1-سبک های فریزبی

سبک های فریزبی شامل موارد زیر است:

سبک رقابتهای میدانی(انفرادی)

مسابقات تکنیکی و مهارت پرتاب دیسک پرنده که به صورت انفرادی انجام می شود وتوسط سازمان جهانی دیسک پرنده تدوین و اجرا می گردد، شامل پنج مهارت می باشد:

سبک های فریزبی
سبک دبل دیسک

دبل دیسک رقابتی است که بین دوتیم که هرکدام دارای دوبازیکن بوده و با دو بشقاب، انجام می شود. دو بشقاب که مخصوص رقابت دبل دیسک می باشند (۱۱۰ گرمی ) و ا لبته کاملاً مشابه نیز می باشند، می تواند مورد استفاده قرار گیرد. تصویر زیر شکل و ابعاد زمین بازی دبل دیسک را نشان می دهد.

دراینجا دومحوطه وجود دارد که از هر کدام توسط یک تیم دفاع می شود. دو بشقاب به طور متناوب توسط تیمها به عقب و جلو پرتاب می شود.

سبک های فریزبی
سبک گاتس

گاتس یک رقابت تیمی از سری بازیهای دیسک پرنده می باشد. این بازی بین دوتیم که هر کدام ۵ بازیکن دارند انجام می شود.زمین بازی شامل دوخط موازی به طول ۱۵ متر که با فاصله ۱۴ متر از یکدیگر قرار دارند، میباشد. بازیکنان تیمها روی این خطوط روبروی هم می ایستند. هر تیم از خط گل خود دفاع میکند. دیسک بین دوتیم به جلو و عقب پرتاب می شود. هدف این است که دیسک از خطی که بازیکنان از آن دفاع می کنند عبور کند.

تیم پرتاب کننده زمانی که تیم مقابل دیسک پرتاب شده را به طور صحیح دریافت نکند، یک امتیاز می گیرد. تیم دریافت کننده زمانی که دیسک به طور صحیح پرتاب نشود یک امتیاز می گیرد. زمانی که دیسک به طور صحیح پرتاب شود و توسط تیم مقابل گرفته شود، هیچ امتیازی ثبت نمی شود. هرتیمی زودتر به امتیاز ۲۱ برسد بازی را برده است.

سبک های فریزبی
سبک فریزبی گلف

قوانین این بازی مشابه قوانین بازی گلف معمولی می باشد با این تفاوت که به جای حفره از سبد مخصوص ضربه گیر استفاده می شود و به جای توپ گلف از بشقاب مخصوص فریزبی استفاده می شود به طور کلی پرتاب کننده هرچه با تعداد پرتابهای کمتر فریزبی را درون سبد بیاندازد امتیاز بیشتری خواهد گرفت.

golf disc 2 -
سبک فری استایل

این سبک شامل انجام حرکات نمایشی با بشقاب فریزبی می باشد که بصورت یک نفره، دونفره و سه نفره انجام می شود. حرکات ورزشکاران پس از اتمام نمایش توسط داوران امتیاز دهی می شود.

سبک های فریزبی
سبک دیسکاتن

در این سبک ورزشکار باید بشقاب را در مسیری که از قبل طراحی شده است ازیک ایستگاه به ایستگاه بعدی پرتاب کند طی کردن مسیر به طور صحیح وتوجه به زمان در این مسابقه مهم است.

23 -
modir_frisbee
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *