مسابقات فریزبی بانوان کشور در ماهانِ کرمان

مسابقات فریزبی بانوان

مسابقات فریزبی بانوان

مسابقات فریزبی بانوان کشور با عنوان دومین دوره لیگ دیسک طلایی از امروز با حضور ورزشکاران فریزبی کار 10 تیم از استان‌های کشور در ماهان کرمان آغاز شد.

نایب رئیس انجمن فریزبی ایران گفت: در این دوره از رقابت‌ها که به میزبانی هیئت ورزش‌های همگانی استان کرمان آغاز شده 10 تیم از استان‌های کشور شامل اصفهان، فارس، یزد،کرمان، تهران، بوشهر، همدان، سیستان و بلوچستان، سمنان و مرکزی تا 15 آذرماه 1401 با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

سارا باقری بیان کرد: این رقابت‌ها در رشته آلتیمیت برگزار شده و به صورت تیمی ورزشکاران فریزبی‌کار با هم به مسابقه می‌پردازند و در پایان نیز از تیم‌های برتر تجلیل می‌شود.

علیرضا مهدوی سرپرست سازمان ورزش‌های تفریحی و رقابتی فدراسیون ورزش‌های همگانی نیز با اشاره به برگزاری مسابقات ملی فریزبی بانوان در کرمان، اظهار داشت: این لیگ با راهبری سازمان ورزش‌های تفریحی و رقابتی و به همت انجمن فریزبی در سطح شهرستانی و استانی برگزار شده است، که برگزیدگان آن به مسابقات کشوری راه یافته‌اند.

وی با اشاره به اینکه مرحله شهرستانی و استانی این رقابت‌ها از شهریور تا مهرماه سال جاری برگزار شده است، افزود: بیش از 9 هزار نفر از 18 استان در این دوره از رقابت‌ها شرکت کردند.

سرپرست سازمان ورزش‌های تفریحی و رقابتی فدراسیون ورزش‌های همگانی بیان کرد: این لیگ  با رویکرد مشارکت انبوه، توانست باعث فعالیت بدنی و نشاط در جامعه شود.

علی ذاکریان رئیس انجمن فریزبی ایران نیز با اشاره به برگزاری مسابقات فریزبی بانوان کشور به میزبانی کرمان از میزبانان این رقابت ورزشی به ویژه مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان و رئیس هیئت ورزش های همگانی این استان و همکاران او قدردانی کرد و اظهار داشت: لیگ دیسک طلایی امسال سال دوم خود را پشت سر می‌گذارد.

1401091314583169026588624 -

وی با بیان اینکه در این مرحله مسابقات در رشته آلتیمیت برگزار می‌شود، گفت: بانوان ورزشکاری که در این مسابقه حضور یافته‌اند در رقابت‌های شهرستانی و استانی شرکت کرده و در حال حاضر نیز به عنوان نماینده استان خود در این رقابت‌ها حضور دارند.

ذاکریان با بیان اینکه در بخش آقایان نیز به زودی مسابقات آلتیمیت فریزبی به میزبانی یکی از استان‌های کشور برگزار می‌شود، افزود: مرحله دوم این مسابقات در بخش میدانی نیز به میزبانی استان مازندران برگزار می‌شود و در آن فریزبی کاران از استان‌های مختلف کشور با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

رئیس هیئت ورزش های همگانی استان کرمان نیز به میزبانی مسابقات فریزبی بانوان کشور اشاره کرد و اظهار داشت: در این دوره از رقابت‌ها کرمان میزبان بیش از 150 ورزشکار از استان‌های مختلف کشور است و تلاش شد در شهر ماهان میزبان خوبی برای این ورزشکاران باشیم.

امیر جعفری بیان کرد: در کنار این رقابت‌ها نیز از مدیران و باشگاه‌های بزرگ فعال در صنعت استان کرمان از جمله مس و گل‌گهر دعوت شد تا با ورزش فریزبی آشنا شوند و بیشتر بتوانیم این ورزش مهیج را در بین خانواده‌ها معرفی کنیم.

وی به جایگاه ورزش همگانی استان کرمان در کشور اشاره کرد و افزود: این استان در بیشتر طرح‌های ملی و پیاده‌روی جزو استان‌های برتر کشور است و میزبانی از مسابقات ملی فریزبی بانوان در رشته آلتیمیت نیز به عنوان دومین رویداد کشوری هیئت ورزش‌های همگانی استان کرمان است که امسال شاهد برگزاری آن هستیم.

modir_frisbee
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *