آلتیمیت فریزبی یا فوتبال فریزبی

1200px Frisbee freestyle claudio cigna 2009 1 1600x900 1 -
زمین بازی آلتیمیت فریزبی

بازیکنی که می خواهد بشقاب را پرتاب کند اجازه دویدن ندارد، اما می تواند آن را به هر طرف دلخواه برای یار هم تیمی خود پاس دهد و مدت توقف او حداکثر می تواند ۱۰ ثانیه باشد که این زمان توسط شمارش بازیکن مستقیم مدافع روبروی پرتاب کننده اعلام می شود.

هرگاه پاس کاری تیم مهاجم به طور کامل انجام نشود و بشقاب روی زمین بیافتد، بازی دوباره آغاز خواهد شد و تیم مقابل بشقاب را گرفته وبا پاس دادن، به منطقه انتهایی زمین حریف انتقال میدهد. (بنابراین همیشه تیم صاحب بشقاب تیم مهاجم و تیم مقابل تیم مدافع خواهد بود ودر طول بازی عنوان مهاجم و مدافع بسته به مالکیت بشقاب تغییر خواهد کرد).

بازیها معمولا” تا رسیدن به ۱۷گل طول میکشد وهر بازی در دو نیمه انجام میشود، بطوریکه هرتیم زودتر به ۹ گل رسید نیمه اول تمام و بعد از ۱۰ دقیقه استراحت، نیمه دوم آغاز میشود و هر تیم زودتر به ۱۷ گل رسید بازی  پایان  می یابد.

هر تیم در هر نیمه، میتواند از ۲ وقت استراحت ۲ دقیقه ای استفاده کند. تعداد تعویضها در این بازی بی نهایت است ولی تعویض فقط در زمانی که بازی متوقف است مثلا” زمانی که گلی زده شده و بشقاب در حرکت نیست، قابل انجام می باشد. (پرتاب کننده مجاز به تعویض نیست و در زمانهایی که بازی در جریان است فقط بازیکن مصدوم مجاز به تعویض می باشد و تیم مقابل هم اجازه دارد یک تعویض در آن لحظه انجام دهد). آلتیمیت یک بازی به روش خود داوری و بدون برخورد است که در اصطلاح به آن روح بازی و بازی جوانمردانه می گویند و خود بازیکنان موظف به رعایت مقررات و اعلام خطاها می باشند.

modir_frisbee
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *