تاریخچه ورزش فریزبی

disc 1600x900 1 -

فکر طراحی این صفحه مدور پلاستیکی در سالهای دهه ۵۰ به فکر اقای والترفردریک موریسون رسید در سالهایی که با lucilo همسرش در سواحل کالیفرنیا با یک تابه کوچک کیک پزی بازی میکرد.او اسم وسیله ای را ساخته بود صفحه پلوتو گذاشت و ان را در بازارهای محلی به شکل اسباب بازی می فروخت بعد از مدتی این مخترع حاشیه ی صفحه پلاستیکی را خم کرد تا خاصیت ایرودینامیکی ان افزایش یابد شکل منحصر به فرد ایرودینامیکی این صفحه کاری میکرد تا مدتی روی هوا معلق بماند یا به طرز شگفت انگیز چرخان چرخان تا دوردستها برود.

این وسیله به سرعت بین بچه ها و بزرگترها محبوب شد تا سرانجام اقای موریسون در سال ۱۹۵۷ امتیاز این اختراع صفحه پلاستیکی را به شرکت مشهور اسباب بازی فروشی (هام-هو)فروخت.پس از این که دانشجویان سواحل شرقی امریکا از بشقابهای چدنی یک نانوایی به نام (فریزبی پای) برای بازی استفاده میکردند این شرکت متوجه شد که بیشتر نوجوانان به این وسیله فریزبی (frisbie) میگویند که در ان زمان نام یک شرینی پای معروف بود.شرکت (هم-هو) این وسیله را با اندکی تغییر فریزبی (Frisbee) نام گذاشت تا با اسم ان نوع شیرینی کمی متفاوت بود.

چگونگی پیدایش ورزش فریزبی

در پاییز سال ۱۹۶۸ ، جوئل سیلور ، دانش آموز دبیرستان کلمبیا پیشنهاد تیم فریزبی به شورای دانشجویی داد همان تابستان ، گروهی از دانشجویان با هم جمع شدن که انچه سیلور )به ان تجربه بازی التیمیت گفت ورزشی برگرفته از فریزبی فوتبال بود(را بازی کنند. که از جارد کاس (وقتی که در اردوگاه تابستانی در ماساچوسف )، که در آنجا تدریس میکرد یاد گرفته بود را بازی کنند.

قوانین این بازی توسط کاس توسعه پیدا کردو انهایی که توسط سیلور ابداع شده بود انکار شد.در سال ۲۰۰۳ کشف شد که بازیی که کاس و سیلور میکردند بیشتر از انچه که فکرش میشد شبیه التیمیت است. با این وجود ، دانش آموزانی که در دبیرستان کلمبیا در Maplewood ، نیوجرسی ،بازی میکردند قوانین را تدوین کردند گروهی از دانش آموزانی شامل شرکت کنندگانی از دانشگاهیان ، شورای دانشجویی و روزنامه های دانشجویی مدرسه بودند.همکاران اولیه ی کلیدی به جز سیلور برنارد بازی ،هلرینگ و جانی هاینس بودند.

عضو دیگر تیم اصلی والتر سابو بود که میخواست چهره یی مطرح در حرفه رادیو شود.در بازی التیمت جان و سیلور خطا با چیزی مثل برخورد کافی برای انکه خشم بازیکنی که رویه ان خطا شده را برانگیزد تعریف میشد. هیچ داوری حاظر نبود ( که معمولا اکنون نیز همینطور است) اکثر مسابقات التیمیت (حتی انهایی که در مرحله بالا انجام میشد)را داوری کند. در مرحله بالاتر داورانی که به انها ناظران میگفتند اغلب حاظر هستند. ناظران تنها وقتیکه توسط یکی از تیمها تقاضای تجدید نظر در مورد اینکه چه امتیازی تیم باید کسب کند نظر میدادند.

modir_frisbee
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *